دستور تهیه قیمه بوشهری و شکرپلو

قیمه بوشهری با قیمه‌های شهرهای دیگر خیلی فرق دارد. هم از نظر ظاهری و هم از نظر مزه. قیمه بوشهری را می‌کوبند و باید طوری گوشت آن له شده باشد که با زدن قاشق کش بیاید. این خورش معمولاً با شکر پلو سرو می‌شود.

قیمه بوشهری با قیمه‌های شهرهای دیگر خیلی فرق دارد. هم از نظر ظاهری و هم از نظر مزه. قیمه بوشهری را می‌کوبند و باید طوری گوشت آن له شده باشد که با زدن قاشق کش بیاید. این خورشت معمولاً با شکر پلو سرو می‌شود.

مواد لازم برای قیمه بوشهری :

 لپه ۵۰۰ گرم
 گوشت۲۵۰ گرم
 سیب زمینی۱ عدد
 پیاز بزرگ۱ عدد
زیره۲ قاشق چایخوری
لیمو عمانیمقداری
رب گوجه۲ قاشق عذاخوری
ادویهبه میزان لازم

طرز تهیه قیمه بوشهری :
پیاز را سرخ می‌کنیم زردچوبه را به آن اضافه می‌کنیم گوشت را به پیاز اضافه می‌کنیم. (گوشت را می شود همراه با لپه جوش داد) لپه را جدا می‌گذاریم بپزد. وقتی گوشت و پیاز را تفت دادیم یک مقدار به اندازه نیم لیوان آب به آن اضافه می‌کنیم و سیب زمینی را هم اضافه می‌کنیم. وقتی همه مواد پختند با گوشتکوب آن را می کوبیم وقتی همه مواد را کوبیدید دوباره همه را بگذارید روی اجاق رب گوجه و یک لیوان آب و زیره کوبیده شده را به قیمه اضافه می‌کنید. در آخر هم کمی لیمو عمانی می‌ریزید.

مواد لازم برای شکرپلو :

برنج ۲ پیمانه
 شکر ۱ پیمانه
 گلاب۱ فنجان
 زعفرانمقداری

طرز تهیه شکرپلو :

برنج را جوش می دهیم ولی کم به اندازه ایی که برنج سفید جوش می هو آبکش می‌کنیم. برنج را که آبکش کردیم. گلاب روا جوش می دهیم و با زعفران مخلوط می‌کنیم و آن را دم می دهیم. وقتی زعفران و گلاب آماده شد با شکر آن را مخلوط می کنیم و آن را می ریزیم داخل برنج و خوب با هم مخلوط می‌کنیم و می‌گذاریم دم بکشد.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *