دستور تهیه کتلت عدس

آموزش دستور تهیه کتلت عدس یک غذای مفید که سرشار از آهن میباشد و میتواند برای کم خونی مناسب باشد.

آموزش دستور تهیه کتلت عدس یک غذای مفید که سرشار از آهن میباشد و میتواند برای کم خونی مناسب باشد.

مواد لازم برای کتلت عدس :

عدس سبز 1 لیوان
 سیب زمینی 1 عدد بزرگ
 پیاز 1 عدد کوچک
 تخم مرغ 3 عدد
پودر سیر1 قاشق چایخوری
آرد سوخاری۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم
ماست1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه کتلت عدس :
عدس را از چند ساعت قبل در آب خیس دهید، عدس خیس خورده را داخل قابلمه بریزید و 2 – 3 لیوان آب اضافه کنید، در قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد، پس از اینکه آب غذا کشیده شد با میکسر بزنید یا با کوشتکوب بکوبید یا از چرخ گوشت رد کنید تا عدس خوب له شوند.
سیب زمینی را با پوست خوب بشویید و بگذارید داخل قابلمه و سه لیوان آب اضافه کنید تا نیم پز شود سپس پوست آن را پاک کنید و رنده ریز کنید.

پیاز را رنده کنید و با دست کمی فشار دهید تا آب اضافی پیاز گرفته شود سپس عدس و سیب زمینی میکس شده، تخم مرغ، پودر سیر، نمک و فلفل و زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا مایه کتلت یکدست شود سپس آرد سوخاری را اضافه کنید و در آخر ماست را نیز اضافه می کنیم.

پس از اینکه مایه کتلت آماده شد داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود، دست تان را مرطوب کنید یا به سفیده تخم مرغ آغشته کنید و مقداری از مایه کتلت بردارید و به شکل گرد حالت دهید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ شود سپس برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ و برشته شود ( تمام کتلت ها را به همین صورت آماده کنید ) البته من کتلت ها را قالب زدم، کتلت ها را به همراه سالاد و سس دلخواه سرو کنید.

 

* نکته برای تهیه کتلت عدس:

می توانید به جای آرد سوخاری از آرد نخودچی استفاده کنید، مایه کتلت را زیاده از حد سفت نکنید بلکه تا اندازه ای آرد اضافه کنید که بتوانید با دست مرطوب به آن شکل بدهید.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *