دستور تهیه کوفته انار

آموزش طریقه پخت کوفته انار . این غذا میتواند با سس مخصوص در فصل پاییز طعم لذیذ و دلپذیری برای شما و عزیزانتان به همراه داشته باشد.

آموزش طریقه پخت کوفته انار . این غذا میتواند با سس مخصوص در فصل پاییز طعم لذیذ و دلپذیری برای شما و عزیزانتان به همراه داشته باشد.

مواد لازم برای تهیه کوفته انار : برای 30 الی 40 عدد کوفته

گوشت چرخ کرده بدون چربی1 کیلو
پیاز متوسط1 عدد رنده شده و آب گرفته شده
گردو1/5 پیمانه کاملا خرد شده
تخم مرغ1 عدد
نان خشک آسیاب شدهنیم پیمانه
جعفری تازه خرد شدهنیم پیمانه
ترخون تازه خرد شدهیک چهارم پیمانه
آب لیموی تازه1 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز و سیاه، پودر زیره، نمکبه مقدار لازم
روغننسف پیمانه
دانه های انار برای تزییننصف پیمانه

 

مواد لازم برای سس کوفته انار :

رب انار3/4 پیمانه
آب انار1 پیمانه
عسل یا شکر1/4 پیمانه
نمک و فلفلبه میزان لازم

 

طرز تهیه کوفته انار :

پیاز، گردو، خرده نان، جعفری، ترخون، آب لیمو، زیره، نمک و فلفل ها، پودر زیره را با هم داخل غذاساز بریزید و خوب مخلوط کنید.

 

گوشت چرخ کرده و تخم مرغ را اضافه کرده و مجدد هم بزنید. می توانید به کمک دست هم مواد را مخلوط کرده تا کاملا ورز بیاید و خمیر آماده شده را حداقل نیم ساعت تا نهایتا یک روز داخل یخچال بگذارید. کوفته ها را آماده کنید. (یک قاشق غذاخوری از مواد برداشته و گرد کنید) کوفته ها را درون تابه با کمی روغن سرخ کنید تا روز کوفته سرخ شود.

 

برای سس همه مواد را به همراه یک پیمانه آب با هم مخلوط کنید و شوری، شیرینی و ترشی سس را بنا به ذائقه خود به وسیله نمک و شک تنظیم کنید. حالا بخشی از سس را کنار بگذارید برای سرو همراه با غذا و بخش باقیمانده را به همراه دانه های انار با قاشق روی کوفته ها بریزید. کوفته ها را درون تابه با شعله ملایم بگذارید تا پخته شود و سس آن غلیظ شود.

 

بعد از پخت سس کوفته باید غلیظ شده باشد. اگر تمایل دارید سس بیشتری داشته باشید کمی دیگر آب انار غلیظ شده در اواسط طبخ به کوفته ها اضافه کنید و بعد از پخت نوش جان کنید.

 

این کوفته انار را می توانید هم با نان و هم با برنج میل کنید.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *