دستور تهیه ترشی ذرت

طرز تهیه ترشی ذرت کار ساده ایست و هر یک از شما عزیزان به سادگی و در مدت زمانی اندک می‌توانید این ترشی خوشمزه و زیبا را درست کرده و آن را نوش جان کنید.

طرز تهیه ترشی ذرت کار ساده ایست و هر یک از شما عزیزان به سادگی و در مدت زمانی اندک می‌توانید این ترشی خوشمزه و زیبا را درست کرده و آن را نوش جان کنید.

مواد لازم ترشی ذرت

آب: ۶ پیمانه

ذرت کامل: ۸ عدد بزرگ

سرکه سیب: یک دوم پیمانه

پیاز قرمز: ۱ عدد بزرگ

شکر: سه و چهار پیمانه

نمک: یک و چهار پیمانه

فلفل چیلی قرمز: ۷ عدد

برگ بوی خشک: ۱ عدد

 

طرز تهیه ترشی ذرت

۱. سرکه، ۶ پیمانه آب، شکر، نمک و برگ بو را در ظرفی بریزید و آن‌ها را به جوش آورید. مایع را هم بزنید تا شکر کامل در آن حل شود. ۳ عدد از فلفل چیلی‌ها را از میان (به صورت طولی) بشکافید و به همراه بقیه فلفل‌ها آن‌ها را با مواد دیگر مخلوط کنید. اجازه دهید تا در حدود ۱۰ دقیقه این مخلوط خنک شود.

۲. در این فاصله ذرت‌ها را با یک چاقوی تیز به قطعاتی با طول ۴ سانتی متر برش بزنید. پیاز‌ها را نازک ورقه ورقه کنید و آن‌ها را به همراه ذرت‌ها در ۴ شیشه درب دار تمییز با ظرفیت ۱ لیتر قرار دهید.

۳. سرکه را که هنوز گرم است بر روی شیشه‌ها بریزید، اگر مقداری از این مایع باقی ماند آن را دور بریزید. درب ظرف‌ها را نبندید و آن‌ها را به مدت ۱.۵ ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شوند، سپس درب ظرف‌ها را بگذارید.

۴. حداقل به مدت ۱ روز و حداکثر ۲ روز آن‌ها را در یخچال نگه دارید. ذرت‌ها را سرد سرو کنید.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *