دستور تهیه جوجه کباب عسلی با سس مخصوص تایلندی

جوجه‌کباب عسلی با سس مخصوص، یک کباب آبدار و خوشمزه است که در سس مخصوص با طعم لیمو، سیراچا، سیر و عسل خوابانده شده و به دلیل وجود همه این مواد خوب، طعمی فوق العاده دارد.

جوجه‌کباب عسلی با سس مخصوص، یک کباب آبدار و خوشمزه است که در سس مخصوص با طعم لیمو، سیراچا، سیر و عسل خوابانده شده و به دلیل وجود همه این مواد خوب، طعمی فوق العاده دارد.

 

مواد لازم

سس سویا: ۳ قاشق غذاخوری

عسل: ۱/۴ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری

روغن گیاهی: ۱ قاشق غذاخوری

رنده پوست لیمو: ۱ قاشق چای‌خوری

آب‌لیمو: ۳ قاشق غذاخوری (بدست آمده از ۲ لیموترش)

سیر: ۴ حبه، پوست گرفته و درشت خرد شده

زنجبیل تازه: ۱ و ۱/۲ تکه مربعی ۱ اینچی

سس سیراچا: ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ و ۱/۴ قاشق چای‌خوری

ران مرغ: ۱ کیلو (بین ۸ تا ۱۰ عدد)، پوست و استخوان گرفته

گشنیز: ۲ قاشق غذاخوری به علاوه مقداری درشت برای تزئینس

لیموترش: قطعات درشت خرد شده برای تزئین (اختیاری)

طرز تهیه

۱. ابتدا با درست کردن سس مخصوص جوجه‌کباب شروع کنید. برای اینکار نیاز به زست لیمو (رنده پوست لیمو)، آب‌لیموی تازه، عسل، سس سویا، روغن گیاهی، سیر، زنجبیل و سس سیراچا دارید.

 

۲. سیر‌ها را پوست بگیرید و با چاقو به قطعاتی درشت خرد کنید. نیازی به ریز کردن یا قطعات یکسان نیست.

 

۳. زنجبیل را هم با چاقو به قطعات کوچکتر خرد کنید. بعضی از مخلوط کن‌ها چندان قوی نیستند بنابراین باید زنجبیل را از قطعات درشت به قطعات ریز تبدیل کنید.

 

۴. همه مواد را در مخلوط کن ریخته تا پوره شوند.

 

۵. تمام مواد را طوری پوره کنید که کاملا یکدست و صاف شده و هیچ قطعه درشتی در آن نباشد. سپس این مواد را از مخلوط کن خارج کرده و کنار بگذارید تا به عنوان سس استفاده کنید. ۱/۲ پیمانه از این مواد را کنار بگذارید تا بعدا به عنوان سس روی کباب استفاده شود.

 

۶. در مرحله بعد، به سراغ گوشت‌های مرغ بروید و آن‌ها را آماده کنید. قطعات ران و یا بالا ران (بالای ران بهتر است) را پوست و استخوان بگیرید. ما از ران مرغ استفاده می‌کنیم، چون این بخش مرغ خوشمزه‌تر از سینه است و بدون اینکه خشک شوند به راحتی پخته می‌شوند. شما این سس را می‌توانید برای گوشت قرمز هم استفاده کنید، اما برای گوشت مرغ بهتر است. قطعات چربی اضافی دور مرغ‌ها را با قیچی یا چاقوی تیز بگیرید. استفاده از قیچی تیز آشپزی خیلی بهتر از چاقو است.

 

۷. حالا گوشت‌ها را با استفاده از قیچی در صورت در دسترس بودن و یا چاقوی تیز سرآشپز، به قطعات کوچک ۵ سانتی متری تقسیم کنید. استفاده از قیچی برای بریدن به قطعات کوچکتر به مراتب راحت‌تر از چاقو است برای همین من آن را توصیه می‌کنم بخصوص برای افرادی که توان بدنی کمتری دارند و در کار با چاقو چندان حرفه‌ای نیستند، خیلی بهتر است. اندازه گفته شده برای قطعات کاملا مناسب است، اگر کوچکتر باشند روی گریل می‌افتند و زود می‌سوزند.

 

۸. قطعات بریده شده گوشت را داخل یک کیسه زیپ لاک بریزید، مواد سس را روی آن‌ها بریزید و باقیمانده سس داخل مخلوط کن را روی آن‌ها ریخته، کیسه را کاملا بسته و در یخچال به مدت ۶ ساعت یا یک شب تا صبح نگه دارید.

 

۹. بعد از اینکه مرغ‌ها کاملا مزه گرفتند و مواد سس به خورد آن‌ها رفت، قطعات گوشت را روی سیخ بزنید.

 

۱۰. در صورتی که از گریل استفاده می‌کنید، از قبل آن را گرم کنید و روی حرارت متوسط به بالا بگذارید. در صورتی هم که از منقل کباب پزی استفاده می‌کنید، زغال‌ها را گداخته کنید. اگر از توری یا شبکه گریل استفاده می‌کنید، از قبل آن را کامل تمیز کنید تا از چسبیدن کباب‌ها به آن جلوگیری کنید سپس یک حوله کاغذی را با روغن چرب کنید و روی آن بمالید تا زمانی که چرب و براق شود.

 

۱۱. مرغ‌ها را روی حرارت برشته کنید، آن‌ها را گاهی برگردانید تا همه قسمت‌های آن به صورت یکسان کباب شده و از سوختن آن جلوگیری شود. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که احساس کردید مغز پخت شدند به کباب کردن ادامه دهید.

 

۱۲. موقع سرخ کردن حواستان باشد، چون عسل داخل مواد کباب باعث می‌شود که مرغ خیلی زود روی کباب پز تیره شود و یک رنگ قهوه‌ای ایجاد می‌کند بهر حال اگر حرارت خیلی زیاد باشد ممکن است کباب‌های شما بسوزند.

۱۳. سیخ‌های کباب را برداشته و توی بشقاب بگذارید و ۱/۲ پیمانه سس باقیمانده را که کنار گذاشته بودید ابتدا گرم کنید سپس روی کباب‌ها بریزید. گشنیز خرد شده را روی آن‌ها ریخته و سرو کنید. برای تزئین هم از برش‌های لیموترش استفاده کنید. نوش جان!

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *