دستور تهیه خاویار بادمجان

خاویار بادمجان یک غذای کاملا گیاهی است که هم می‌توان آن را به عنوان غذای اصلی و هم پیش غذا استفاده کرد. این غذا با بادمجان، فلفل دلمه‌ای، هویج، پیاز و گوجه درست می‌شود. موادی ساده که در خانه‌های اکثر ما پیدا می‌شوند.

خاویار بادمجان یک غذای کاملا گیاهی است که هم می‌توان آن را به عنوان غذای اصلی و هم پیش غذا استفاده کرد. این غذا با بادمجان، فلفل دلمه‌ای، هویج، پیاز و گوجه درست می‌شود. موادی ساده که در خانه‌های اکثر ما پیدا می‌شوند.

مواد لازم

  • بادمجان: ۸۰۰ گرم، پوست گرفته و نگینی شده
  • فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد، زرد قرمز یا نارنجی، نگینی شده
  • هویج: ۲ تا ۳ عدد متوسط، رنده شده
  • پیاز: ۱ عدد متوسط، نگینی ریز
  • گوجه: ۳ عدد متوسط
  • نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • روغن کانولا یا روغن زیتون فوق بکر: مقداری برای تفت دادن

 

 

طرز تهیه

۱. یک ماهیتابه بزرگ نچسب را روی حرارت متوسط به بالا قرار دهید و ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید. بادمجان را به ظرف اضافه کرده و تفت دهید، در حین تفت خوردن گاهی بهم بزنید تا زمانی که بادمجان نرم و آبدار شود (حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه). در صورت نیاز مقدار بیشتری روغن اضافه کنید تا از چسبیدن بادمجان به کف ماهیتابه جلوگیری کنید.

 

۲. در همان زمان، در ماهیتابه چدنی بزرگی، ۲ قاشق غذاخوری روغن را ریخته و فلفل دلمه‌ای خرد شده، هویج رنده شده و پیاز نگینی شده را اضافه کنید. آن‌ها را تفت دهید تا طلایی و نرم شوند. این کار ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. آن‌ها را با مخلوط بادمجان ترکیب کنید.

 

۳. گوجه‌های نگینی شده را اضافه کنید و آن‌ها را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. حرارت را به کم کاهش داده، درب قابلمه را بگذارید و به مدت ۱ ساعت بگذارید آرام بپزند. حین پختن هم گاهی به هم بزنید تا ته نگیرد. موقعی که هیچ آبی در ظرف نماند و مخلوط قابل جدا شدن است و هنوز هم مواد تا حدودی شکل خود را حفظ کرده‌اند، غذای شما آماده است.

 

۴. این غذا را با نان برشته سرو کنید یا به صورت ساندویچ درآورید.

 

نکات مهم

  • اگر بخواهید می‌توانید مدتی بادمجان‌های خرد شده را در آب و نمک نگه دارید تا تلخی آن‌ها برود. به این منظور آن‌ها را در ظرفی که کاملا اندازه آن‌ها باشد (بزرگتر از اندازه بادمجان‌ها نباشد) بریزید سپس مقداری روی آن‌ها نمک بپاشید. مقداری آب جوش هم روی بادمجان‌ها بریزید و روی ظرف یک پیش دستی یا بشقاب بگذارید تا بادمجان‌ها به بیرون نریزند. یا می‌توانید فقط مقداری به آن‌ها نمک بزنید و پس از مدتی آن‌ها را بشویید. اگر از شیرین بودن بادمجان‌ها اطمینان دارید، نیازی به این کار نیست.
  • در صورت دلخواه می‌توانید پس از سرخ شدن پیاز، مقداری سیر ریز شده هم بریزید تا غذا عطر فوق العاده‌ای بگیرد. اگر بخواهید عطر سیر ملایم باشد باید کمی سرخ شود و یا به همراه گوجه به غذا اضافه شود، اما اگر خیلی اهل سیر هستید می‌توانید ۵ دقیقه آخر به غذا اضافه کنید تا عطر قوی داشته باشد.
  • این غذا را هم می‌توان با نان برشته سرو کرد و هم به صورت ساندویچ درآورد، اما برای همراهی با برنج بیش از اندازه غلیظ است. اگر آب غذا زیاد باشد و ظاهری خورش مانند داشته باشد، می‌توان همراه برنج سرو کرد. در صورتی که گوجه ندارید فقط از یک تا دو قاشق رب گوجه استفاده کنید.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *