دستور تهیه سس فرانسوی

امروز دستور تهیه یک سس معروف را برای شما عزیزان داریم که به عنوان چاشنی انواع سالاد، استیک، مرغ و انواع غذاهای گوشتی استفاده می گردد.

امروز دستور تهیه یک سس معروف را برای شما عزیزان داریم که به عنوان چاشنی انواع سالاد، استیک، مرغ و انواع غذاهای گوشتی استفاده می گردد.

مواد لازم برای تهیه سس فرانسوی: 

 آب 1/2 پیمانه
سرکه( سرکه بالزامیک یا ساده یا سرکه سیب )1/2 پیمانه
پودر عصاره مرغ خرد شده به جای پودر آرومات1 عدد
   سس خردل فرانسوی یا خردل دیژون یک ق غ
 روغن زیتونیک پیمانه
نمک و فلفلبه اندازه تمایل

نکته : در صورت تمایل سس سویا و … یا چند ق غ یا آب پرتقال میتوانید اضافه کنید ولی سس سویا هرچند مزه خوبی به آن میدهد ولی رنگ سس را تیره میکند .اگر سس سویا اضافه میکنید از نمک صرفنظر کنید زیرا پودر مرغ و سویا نمک دارند . به جای خردل میتوانید از عصاره قره قوروت یا عصاره تمرهندی Tamrind استفاده کنید ولی رنگ طلایی زیبای خردل را نخواهد داشت .

طرز تهیه  سس فرانسوی:
1) ابتدا آب را داخل مخلوط کن بریزید و سپس سرکه را اضافه کنید و بعد خردل را ریخته و مخلوط کن را روشن کنید تا مخلوط ترکیب شود . اکنون پودر عصاره مرغ را بریزید . در سس فرانسوی از پودر آروما استفاده میشود که وارداتی است و شاید در درسترس نباشد . خردل مانع از بریدن سس میشود و باعث ترکیب آب و سرکه با روغن زیتون میشود .در حالت عادی روغن با مایعات ترکیب نمیشود و آب زیر و روغن روی ترکیب می ایستد . سس خردل رل کاتالیزور این سس را ایفا میکند .

2) پس از آن روغن زیتون را آرام آرام در حین اینکه مخلوط کن روشن است از بالا داخل ظرف مخلوط کن میریزیم . بعد نمک و فلفل در صورت تمایل اضافه میکنیم .

نکته : مهم همگن بودن سس است که نبرد و روغن از سس جدا نباشد . این کار با استفاده از مخلوط کند و آرام آرام ریختن روغن زیتون ممکن است درست شبیه حالتی که مایونز تهیه میکنیم .

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *