دستور تهیه مربای کیوی

امروز میخواهیم دستور تهیه مربای کیوی را به شما آموزش دهیم این مربا در فصل پاییز بسیار لذیذ و دلچسب است.

امروز میخواهیم دستور تهیه مربای کیوی را به شما آموزش دهیم این مربا در فصل پاییز بسیار لذیذ و دلچسب است.

مواد لازم :

 

کیوییک کیلوگرم
شکریک و نیم کیلوگرم
جوهر لیمویک قاشق سوپ‌خوری
وانیلنصف قاشق چای‌خوری

 

 

طرز تهیه :

۱) کیوی‌ها را شسته و پوست آن را به صورت نازک با چاقو بکنید و سروته آن را نیز بزنید. سپس هرکدام را به قطر یک سانتی‌متر حلقه حلقه کنید.

۲) در یک قابلمه استیل یا لعابی، حدود یک استکان آب بریزید و مقدار یک و نیم کیلوگرم شکر را اضافه کنید و روی حرارت ملایم اجاق‌گاز قرار دهید و مرتب هم بزنید تا شکر در آب حل شود.پس از حل‌شدن شکر، حرارت‌دادن را ادامه دهید تا شیره جوشیده و قوام آید.

کیوی‌های حلقه‌حلقه‌شده را داخل شیره بریزید و کمی حرارت دهید. سپس جوهرلیمو را به همراه وانیل به آن اضافه کنید.

توجه داشته باشید که این مربا نباید زیاد بجوشد زیرا بافت کیوی نرم بوده و به سرعت له می‌شود. بنابراین با اولین جوش، زیر اجاق‌گاز را خاموش کنید و پس از سردشدن، داخل شیشه بریزید.

نکته۱) به‌دلیل آنکه کیوی پس از جوشیدن، رنگ اصلی خود را از دست می‌دهد، می‌توانید از رنگ سبز خوراکی مخصوص غذا استفاده کنید. این رنگ به صورت محلول در آب بوده یا به صورت پودری است که می‌توانید مقدار خیلی کمی از آن را در یک قاشق سوپ‌خوری آب حل کرده و سپس به مربا اضافه کنید.

نکته۲) باتوجه به اینکه رنگ مخصوص غذا معمولا خیلی غلیظ است، ابتدا یکی دو قطره از آن را در مربا بریزید و هم بزنید، اگر کافی نبود، دوباره کمی دیگر اضافه کنید تا رنگ مربا به صورت دلخواه درآید.

نکته۳) به جای وانیل از هل یا کمی گلاب نیز می‌توانید استفاده کنید.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *