دستور تهیه مرغ شکم پر گیلانی

مرغ شکم پر جز اون دسته غذاهایی است  که خیلی به درد مهمانی‌ها و مجالس میخورد و کلا غذای مجلسی‌ به حساب می آید. داخل شکم مرغ با مواد مختلفی پر میشود و هر منطقه از ایران مواد متفاوتی رو برای داخل شکم مرغ انتخاب میکنند.

مرغ شکم پر جز اون دسته غذاهایی است  که خیلی به درد مهمانی‌ها و مجالس میخورد و کلا غذای مجلسی‌ به حساب می آید. داخل شکم مرغ با مواد مختلفی پر میشود و هر منطقه از ایران مواد متفاوتی رو برای داخل شکم مرغ انتخاب میکنند.

مواد لازم

  • مرغ کامل با پوست: ۱ عدد متوسط
  • سبزی معطر شامل (گشنیز، جعفری، برگ سیر تازه، چوچاق و خالواش): ۲۰۰ گرم
  • گردو آسیاب شده: ۳۰۰ گرم
  • پیاز داغ: ۲ قاشق غذاخوری
  • کره: ۴۰ گرم
  • رب انار: به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده: به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

۱. برای تهیه این مرغ شکم پر خوشمزه کافیه تا ابتدا مرغ رو مزه دار کنیم پس داخل یک کاسه کره آب شده، زعفران دم کرده، نمک و فلفل رو با هم خوب مخلوط میکنیم.

 

۲. حالا بیرون و داخل شکم مرغ رو کاملا به مواد آغشته کرده و مرغ رو برای یک شب تا صبح داخل یخچال میذاریم.

 

۳. روز بعد گردو آسیاب شده رو داخل ماهیتابه ریخته و فقط برای دو الی سه دقیقه تفت میدیم تا روغن پس بده. بعد پیاز داغ رو اضافه کرده و باز با هم کمی تفت میدیم.

 

۴. حالا نوبت به اضافه کردن رب اناره که مقدارش و ترش یا ملس بودن رب کاملا سلیقه ایه. بعد از اضافه کردن رب باز هم موادو کمی تفت میدیم.

 

۵. بعد سبزی‌های معطر که قبلا سرخ کردیم رو اضافه کرده و کمی تفت میدیم تا خوب مزه‌ی همو بگیرن و مخلوط بشن.

 

۶. دیگه مایه داخل شکم مرغ حاضره حالا بهش نمک اضافه کرده و مزه اش میکنیم و در صورتی که به رب بیشتری احتیاج بود اضافه میکنیم.

 

۷. مرغمون رو از یخچال بیرون میاریم و شکمش رو کاملا با مواد پر میکنیم. نیازی به دوختن مرغ نیست، چون داخل فر تهیه میشه و مواد بیرون نمیریزه.

 

۸. حالا مرغ رو داخل سینی‌ای که کفش رو چرب کردیم میذاریم و روی سینی رو با فویل کاملا میبندیم و سطح فویل رو هم سوراخ میکنیم.

 

۹. مرغ رو برای مدت ۱ ساعت داخل فری که از قبل روی دمای ۱۸۰ درجه گرم کردیم میپزیم. بعد از فر درش میاریم و فویل رو باز میکنیم.

 

۱۰. حالا دوباره مرغ رو داخل فر میذاریم و حدود نیم ساعت دیگه میپزیمش تا سطحش طلایی بشه.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *