دستور تهیه نخود پلو

اگر طرفدار پلوهای مخلوط هستید و از طرفی علاقه دارید که برنامه غذایی متنوعی داشته باشیدن و طعم های جدید را هم امتحان کنید به شما پیشنهاد می کنم نخود پلو را درست کنید.

اگر طرفدار پلوهای مخلوط هستید و از طرفی علاقه دارید که برنامه غذایی متنوعی داشته باشیدن و طعم های جدید را هم امتحان کنید به شما پیشنهاد می کنم نخود پلو را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه نخودپلو :

 برنج خام۲ پیمانه
 نخود خام ۱/۲ پیمانه
 گوشت چرخ کرده۱۵۰ گرم
 پیاز داغ۳ قاشق غذاخوری
دارچین۱/۲ قاشق مرباخوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
نمک، فلفل و زرچوبهبه مقدار لازم

 

طرز تهیه نخود پلو:

برای تهیه غذاهایی که داخل آن از حبوبات استفاده می شود باید حبوبات را از شب قبل خیس کرده و چند بار آب آن را عوض کنیم تا نفخ آن برود، پس نخود را هم از شب قبل خیس می کنیم.

 

حالا نخودهایی که خیس کرده بودیم را با دو لیوان آب سرد داخل قابلمه ریخته و در قابلمه را هم نیم لا می گذاریم و اجازه می دهیم تا نخود برای حدود ۱ الی ۲ ساعت کاملا بپزد.

وقتی نخود پخت آن را آبکش می کنیم.

 

داخل یک ماهیتابه دیگه کمی روغن، پیاز داغ، نمک، فلفل، زرچوبه و گوشت چرخ کرده را با هم تفت می دهیم تا گوشت سرخ شده و بپزد. مزه این غذا به پیاز داغ آن است پس در صورتی که پیاز داغ دوست دارید می توانید بیشتر بریزید.

 

بعد نخود را بپزید و به مقدار کافی زعفران دم کرده را به مایه گوشتی اضافه کرده و مواد را کمی با هم تفت می دهیم. اما دقت کنید تا مواد را زیاد هم نزنید تا نخودهای پخته له نشوند.

در انتهای کار هم دارچین را به مواد اضافه می کنیم. مقدار دارچین و اینکه اصلا استفاده شود یا نه هم سلیقه ای است.

 

حالا مایه نخود پلو را با برنجی که آبکش شده خوب مخلوط می کینم.

در نهایت برنج مخلوط را داخل قابلمه ای که کف آن را روغن ریختیم، می ریزیم و حدود ۱/۲ فنجان آب هم دور تا دور قابلمه می دهیم و برنج را دم می گذاریم. در ابتدا حرارت را زیاد می کینم تا بخار برنج بلند شود و بعد حرارت را ملایم می کنیم تا برای حدود نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه برنج دم بکشد.

 

حالا نخودپلو خوشمزه ما حاضر است و به شما پیشنهاد می کنم تا این پلو مخلوط لذیذ را با ترشی نوش جان کنید.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *