دستور تهیه پنکیک سیب زمینی مغزدار با گوشت

پنکیک سیب‌زمینی مغزدار با سیب زمینی خام رنده شده درست می‌شود و گوشت چرخ کرده را به عنوان مواد میانی در خود دارد. شاید قبلا هم پنکیک سیب‌زمینی مغزدار درست کرده باشید، اما این یکی متفاوت است و به شیوه جالبی درست می‌شود.

پنکیک سیب‌زمینی مغزدار با سیب زمینی خام رنده شده درست می‌شود و گوشت چرخ کرده را به عنوان مواد میانی در خود دارد. شاید قبلا هم پنکیک سیب‌زمینی مغزدار درست کرده باشید، اما این یکی متفاوت است و به شیوه جالبی درست می‌شود.

مواد لازم

سیبزمینی: ۵ عدد متوسط

پیاز: ۱ عدد متوسط

تخم مرغ: ۱ عدد

آرد: ۳ قاشق غذاخوری

خامه ترش: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه: ۱/۸ قاشق چای‌خوری برای سیب‌زمینی

روغن: به میزان لازم

گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم

پیاز رنده شده: ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: ۱/۴ قاشق چای‌خوری برای گوشت

 

طرز تهیه:

۱. در یک کاسه بزرگ، سیب‌زمینی را رنده کنید، بهتر است از رنده ریز استفاده کنید البته نه خیلی ریز. رنده کردن بوسیله دست خیلی بهتر از استفاده از رنده غذاساز است، چون با رنده کمتر آب می‌اندازد.

 

۲. پیاز را در همان کاسه رنده کنید (۱ قاشق غذاخوری از پیاز رنده شده را برای مخلوط گوشت کنار بگذارید). پیاز مانع از قهوه‌ای شدن و سوختن سیب‌زمینی می‌شود.

 

۳. ۱ عدد تخم‌مرغ، ۳ قاشق غذاخوری آرد، ۱ قاشق غذاخوری خامه ترش (جایگزین: ماست خیلی غلیظ)، ۱ قاشق چای‌خوری نمک و ۱/۸ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه را افزوده و خوب بهم بزنید.

 

۴. گوشت رنده شده را خوب بهم بزنید، ۱ قاشق غذاخوری پیاز رنده شده را که کنار گذاشته بودیم، ۱/۴ قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه را برای ایجاد طعمی بهتر به گوشت اضافه می‌کنیم. آن را به شکل ۶ کتلت نازک در آورید و روی تخته آشپزخانه یا یک بشقاب پهن بگذارید.

 

۵. یک ماهیتابه نچسب را بردارید و روی حرارت متوسط گاز بگذارید. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن داخل ماهیتابه بریزید. وقتی روغن گرم شد، ۱ قاشق غذاخوری مواد سیب‌زمینی را داخل ماهیتابه بریزید و بلافاصله پهن کنید. روی سیب‌زمینی یک لایه گوشت نازک بگذارید و روی گوشت را با یک قاشق دیگر از مواد سیب‌زمینی بپوشانید.

 

۶. بگذارید پنکیک سیب‌زمینی سرخ شود وقتی به رنگ طلایی قهوه‌ای در می‌آیند یعنی سرخ شده‌اند. حالا پنکیک را برگردانید و بگذارید سمت دیگر آن هم سرخ و طلایی شود. برای هر سمت پنکیک حدود ۴ دقیقه طول می‌کشد. این کار را با باقی‌مانده خمیر هم انجام دهید، در صورت نیاز مقداری روغن اضافه کنید. پنکیک‌ها را از توی ماهیتابه درآورید و توی بشقاب روی حوله کاغذی بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود. آن‌ها را همانطور که گرم هستند با خامه ترش سرو کنید.

 

نکات مهم

*رنده سیب‌زمینی باید ریز باشد البته نه در حد زست، ولی نباید مثل کتلت درشت و رشته‌ای باشد. می‌توانید حتی از غذاساز هم استفاده کنید، اما با رنده بهتر است و میزان ریزی بافت دست شماست.

*اگر موقعی که مواد سیب‌زمینی را داخل ماهیتابه ریختید، بخش مایع جدا شده، بهتر است سریع آن را کمی بهم بزنید تا مخلوط شوند. همچنین توی کاسه مخلوط هم مرتب سعی کنید مواد را بهم بزنید تا آب جدا نشود.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *