دستور تهیه پنیر پیتزا

پیتزا غذایی است که دیگر همه آن را دوست دارند. غذایی کامل و بسیار خوشمزه! و البته خیلی ها مثل خود ما ترجیح می دهند پیتزا را در خانه درست کنند نه اینکه از بیرون تهیه کنند.

پیتزا غذایی است که دیگر همه آن را دوست دارند. غذایی کامل و بسیار خوشمزه! و البته خیلی ها مثل خود ما ترجیح می دهند پیتزا را در خانه درست کنند نه اینکه از بیرون تهیه کنند.

مواد لازم برای درست کردن پنیر پیتزا :

 شیر 2 کیلو
 قرص پنیرنصف
* جوهر لیمو3/4 قاشق مرباخوری

 

* اگر جوهر لیمو زیاد باشد شیر همان اول می برد و خراب می شود دقیقا همین اندازه باشد.

* قرص پنیر را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.

 

طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی :

ابتدا نصف قرص را با 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و کنار بگذارید.

سپس شیر را از یک ربع در محیط بگذارید و جوهر لیمو را به آن اضافه کنید و به آرامی 30 دور هم بزنید. یک قابلمه آب بگذارید جوش بیاید و شیر را روی آن قرار بدهید تا به روش بن ماری گرم شود (حرارت نباید مستقیم باشد و شیر نباید در ظرف فلزی باشد باید حتما در ظرف پیرکس یا لعابی باشد).

 

زمانی که دما به 31 درجه رسید قرص و آب را به آن اضافه کنید و هراز گاهی هم بزنید وقتی دما به 42 درجه رسید دلمه ها تشکیل می شوند و باید فورا از روی حرارت بردارید و 10 دقیقه استراحت بدهید، تا آب سبز آن جدا شود و بعد دلمه ها را جدا کنید و داخل آبکش بریزید. آن را تکان بدهید تا آب اضافه آن خارج شود.

 

2 لیوان از آب پنیر پیتزا را داخل یخچال بگذارید و مابقی آن را روی حرارت گرم کنید نباید بجوشد و فقط باید خیلی گرم شود به حدی که انگشت را بسوزاند و بعد پنیر را داخل آن قرار بدهید و با کفگیر تکان بدهید تا شیر اضافی آن را به آب پس بدهد. زمانی که شل شد سه بار دو طرف پنیر را بکشید و جمع کنید، و بعد آن را گرد کنید و داخل آب پنیری که برداشته بودید بگذارید نیم ساعت بعد آماده مصرف می شود.

 

این پنیر پیتزا را می توانید به مدت 1 هفته داخل یخچال نگهداری کنید و برای نگهداری به مدت طولانی آن را رنده کنید و داخل فریزر قرار بدهید.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *