دستور پخت ته چين مرغ

ته چین مرغ غذایی بسیار لذبذ بوده که همواره بر سر سفره های ایرانینان از دیرباز تا کنون خودنمایی میکند.

دستور پخت ته چین مرغ رژیمی به روش آسان و کاربردی.

 

مواد لازم برای “ته چین مرغ”:

 

 برنج 3 پیمانه
مرغ2 تکه
زرده تخم مرغ1 عدد
زعفران آب کردهبه مقدار لازم
ماست1 پیمانه
 نمک و فلفلبه مقدار لازم
 دارچین به مقدار لازم
 روغن مایعنصف پیمانه

طرز تهیه ته چین مرغ :

برای تهیه ته چین مرغ ابتدا برنج را خیس کنید و مرغ را با پیاز و نمک و فلفل و کمی زعفران بپزید. بعد از پخت مرغ آن ها را ریش ریش کنید و کنار بگذارید، آب برنج را بگذارید تا جوش بیاید و برنج  را در آن بریزید در این زمان زرده تخم مرغ و ماست را خوب هم بزنید و روغن مایع و زعفران و مقداری نمک و فلفل به آن بزنید اگر دوست داشتید مقدار کمی دارچین هم بزنید خوشمزه می شود.

 

سپس برنج را آبکش کنید و نمک آن را بچشید مقداری از این مواد زعفرانی کنار بگذارید و بعد حدود 2 سوم برنج را با این مخلوط قاطی کنید اگر زردی آن کم بود باز هم زعفران به آن بزنید.

 

اگر از ماهیتابه های رژیمی استفاده می کنید مقدار زعفرانی بیشتر باشد زیرا دو طرف ته چین تان سرخ شده است. اگر می خواهید از قابلمه استفاده کنید همان دو سوم کافی است.

 

قابلمه تان را چرب کنید و اجازه بدهید روغن داغ شود و بعد برنج زعفرانی را بریزید و کامل کف قابلمه را بپوشانید و بعد روی آن مرغ ریش شده را بریزید سعی کنید به یک اندازه و همه جای برنج بریزید.

 

روی آن برنج ساده بریزید و با کفگیر فشار بدهید تا برنج تان بعد از پخت قالبی خارج شود. و مقداری از مایع زعفرانی را کنار گذاشته بودید با قاشق به آرامی به دور برنجتان بریزید تا لبه های آن هم طلایی و سرخ شود. و در آن دم کنی قرار بدهید مانند برنج وقتی بخار کرد زیر آن را کم کنید و اجازه بدهید برنجتان دم بکشد اگر می خواهید ته دیگتان سرخ شود نزدیک کشیدن غذا کمی زیر آن را زیاد کنید تا خشک و طلایی شود.

 

بعد از تهیه ته چین مرغ را با احتیاط داخل ظرف برگردانید و برای تزیین از زرشک ‌خلال پسته و بادام و یا حتی ماست چکیده استفاده کنید.

نکاتی برای “طرز پخت ته چین مرغ” :

اگر ته چین مرغ را داخل ماهیتابه رژیمی پختید روی لایه سفید یک لایه دیگر مرغ و یک لایه از برنج زعفرانی بریزید و فشار بدهید. و درب آن را ببندید بعد از دم کشیدن آن در تابه را باز بگذارید تا ته چین مرغ تان خشک شود و آن را برگردانید و باز این کار را انجام بدهید اگر در تابه را ببندید ته چین تان نرم می شود.

 

اگر با قابلمه می پزید باید تا لحظه آخر زیر آن روشن باشد اگر خاموش کنید باز هم ته چین مرغ نرم می شود.

پخت ته چین مرغ را می توانید در قالب و یا تابه های پیرکس داخل فر انجام بدهید. به این صورت که بعد از ریختن داخل ظرف تان روی آن فویل بکشید و چند سوراخ ریز روی آن بزنید. بعد از طلایی شدن زیر آن روی آن را بردارید. داخل فر زمان زیادی را برای طلایی شدن می برد.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *