طرز تهیه ته چین پلو سبزی ماهی

ته چین سبزی پلو ماهی از غذاهای مورد علاقه ایرانیان است، به عقیده متخصصین بهتر است در هفته یکبار ماهی در برنامه غذایی گنجانده شود.

طرز تهیه ته چین پلو سبزی ماهی

مواد لازم برای 4 نفر:

  • برنج 3 پیمانه
  • سبزی پلویی 300 گرم
  • تخم مرغ 3 عدد
  • نمک و زردچوبه به میان لازم
  • تن ماهی 2 عدد
  • زعفران به میزان لام

دستور پخت:

برای تهیه ته چین سبزی پلو ماهی ابتدا سبزی ها را پاک کنید و بشورید و آنها را خرد نمائید. برنج را پاک کنید و بشورید سپس آنرا بپزید و کمی زنده از روی اجاق بردارید. زعفران را با مقدار کمی آب دم کنید. در ظرف جداگانه تخم مرغها را شکسته هم بزنید .سبزی پلویی، نمک، زردچوبه و زعفران را با پلو پخته شده مخلوط نمایید. ته قابلمه تفلون ته چین را چرب نموده و نصف مخلوط را در قابلمه بریزید سپس تن ماهی را روی مخلوط ریخته و بقیه مخلوط برنج و سبزی را بریزید، سبزی پلو و تن ماهی را با پشت قاشق فشار دهید تا مخلوط به هم بچسبد و قابلمه ته چین سبزی پلو ماهی را در فر و یا اجاق گاز با شعله کم به مدت یک ساعت بگذارید تا دم بکشد، غذا آماده است. بجای تن ماهی میتوانید از ماهی استفاده کنید باید ماهی را کمی سرخ کرده و تیغ های آنرا بگیرید.

ماهی یک غذای مورد علاقه ایرانی است . ماهی منبع بسیار خوبی از پروتئین ، مواد معدنی نظیر سلنیوم ، منیزیم و پتاسیم و همچنین ویتامین های B3 ، B1 و B6 است.

مهم تر از همه این که، گوشت ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که مصرف آن مشکلات پوستی و التهابات را کاهش می‌دهد و سرعت بهبود بیماران قلبی را بالا می برد.

 

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *