طرز تهیه پیراشکی گوشت

پیراشکی گوشت غذای خوشمزه و مقوی است با خمیر نان باگت و در ماکروویو تهیه کنید ساده و سریع آماده میشود. پیراشکی گوشت را با سس گوجه فرنگی سرو کنید.

طرز تهیه پیراشکی گوشت

 

مواد لازم برای 6 نفر:

  • نصف پیمانه شیر
  • 1.5 کیلوگرم خمیر نان باگت
  • نصف پیمانه روغن
  • یک عدد تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری پودر دارچین

 

طرز تهیه خمیر پیراشکی:

برای تهیه خمیر پیراشکی ابتدا خمیر نان باگت را ورز داده و سپس مواد خمیر پیراشکی شامل شیر، روغن، تخم مرغ و پودر دارچین را اضافه کنید و خمیر را خوب ورز دهید.

طرز تهیه پیراشکی گوشت:

برای تهیه پیراشکی گوشت ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و نگینی خرد کرده و سرخ کنید. گوشت چرخ کرده را با پیاز داغ تفت داده بعد از اضافه کردن نمک و فلفل و زردچوبه، قارچ ها را خرد کرده و داخل گوشت بریزید و تفت دهید. رب گوجه فرنگی را به مخلوط اضافه کنید و در آخر جعفری و فلفل دلمه ای و زیره را داخل ماهیتابه بریزید و بگذارید کمی مخلوط پیراشکی گوشت بپزد.

بعد از خاموش کردن گاز، سیب زمینی سرخ شده را به مخلوط پیراشکی گوشت اضافه کنید، حالا مواد داخل پیراشکی گوشت آماده است.

به اندازه یک نارنگی از خمیری که آماده کرده اید برداشته و با وردنه روی آرد باز کنید و روی قالب پیراشکی قرار داده و مواد پیراشکی گوشت را داخل خمیر بریزید. موقع درآوردن پیراشکی از قالب کمی دقت کنید که خمیر آسیب نبیند.

ماکروویو را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد و یا فر گاز را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد آماده کنید، سینی فر را چرب کنید و پیراشکی های گوشت را داخل سینی بچینید.

یک عدد تخم مرغ را با چنگال هم بزنید و یک قاشق غذا خوری روغن مایع اضافه کنید و با قلم مو روی پیراشکی گوشت بمالید و کمی هم کنجد روی آنها بپاشید.
چنانچه از ماکروویو استفاده می کنید سه پایه ماکروویو را داخل فر بگذارید برای پخت پیراشکی مدت ۲۰ دقیقه و سپس گریل آنها ۸ دقیقه کافی است.

 

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *