دستور تهیه سوپ پیاز

سوپ پیاز یکی از گران‌ترین و پرطرفدارترین پیش‌غذاهای فرانسه است. این سوپ که با پیاز، روغن زیتون، کره و آب گوشت تهیه می‌شود، مزه متفاوت وخوشمزه‌ای دارد که می‌تواند مهمانان شما را شگفت‌زده کند.

سوپ پیاز یکی از گران‌ترین و پرطرفدارترین پیش‌غذاهای فرانسه است. این سوپ که با پیاز، روغن زیتون، کره و آب گوشت تهیه می‌شود، مزه متفاوت وخوشمزه‌ای دارد که می‌تواند مهمانان شما را شگفت‌زده کند.

 

 مواد لازم

پیاز زرد یا قرمز  : ۶ عدد

روغن زیتون :چهار قاشق غذاخوری

کره  : ۱۰۰ گرم

شکر: یک قاشق غذاخوری

سیر : دوحبه له شده

استاک گوشت (آب گوشت) : ۸ لیوان

برگ بو : دو عدد

نمک، فلفل سیاه و آویشن  : به میزان لازم

نان تست یا باگت  : ۸ تکه کوچک

پنیر پارمسان یا چدار  : به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی

برای تهیه سوپ پیاز به روش زیر عمل کنید:

1. پیازها را پوست بگیرید، از وسط نصف کنید و به صورت خلال‌ خرد کنید. اندازه ضخامت خلال پیاز سلیقه‌ای است، اما توصیه می‌کنیم که خیلی نازک یا کلفت خرد نشوند و عرض متوسطی داشته باشند.

2. در یک قابلمه نسوز سه قاشق  روغن زیتون را با دمای متوسط داغ کنید. پیاز را به روغن اضافه کرده و هم بزنید تا با یکدیگر به طور کامل مخلوط شوند. برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به هم زدن خود ادامه دهید تا پیازها نرم شوند.

3. سپس شعله گاز را بیشتر کرده و کره و باقی‌مانده روغن زیتون را به پیازها اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ پیازها تغییر کند و کاراملی شود. در این مرحله شکر و نمک را نیز اضافه کنید و برای مدت پانزده دقیقه دیگر تفت دهید تا کاملا رنگ پیاز عوض شود.

نکته بسیار مهم : پیاز کاراملی، فوت کوزه‌گری سوپ پیاز به شمار می‌رود. دلیل تغییر رنگ پیازها، آزاد شدن شکر موجود در پیاز است. به شما توصیه می‌کنیم برای کمک به فرآیند کاراملی شدن پیاز حتما از شکر کمک بگیرید.

 

4. در پایان سیر له شده را اضافه کنید و برای یک دقیقه با پیازها تفت دهید.
5. استاک گوشت، فلفل سیاه و آویشن و برگ بو را اضافه کرده و درب قابلمه را بگذارید تا مواد با شعله بسیار کم برای مدت ۳۰ دقیقه بجوشد.
6. در حالی که سوپ شما در حال آماده شدن است، نان‌ها را به کمی روغن آغشته کرده و در فر داغ قرار دهید تا تست شود بعد از کمی تغییر رنگ آن را برگردانده و روی آن مقداری پنیر بریزید تا آب شود.
7. برگ بو را از سوپ خارج کرده و سوپ را تست کنید و در صورت لزوم مقداری نمک یا ادویه به آن اضافه کنید.
سوپ پیاز شما آماده است. برای سرو آن مقداری از آن را در کاسه‌ای کوچک ریخته و یک عدد نان تست پنیری روی آن قرار دهید.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *