دستور تهیه سس مایونز

سس مایونز به عنوان چاشنی غذا، انواع ساندویچ، پایه ای برای سس گوجه فرنگی، چیپس، سیب زمینی سرخ شده فرانسوی، تخم مرغ آبپز، مرغ سرد وانواع سالاد و همچنین جهت زیباسازی مواد غذایی استفاده می گردد.

سس مایونز به عنوان چاشنی غذا، انواع ساندویچ، پایه ای برای سس گوجه فرنگی، چیپس، سیب زمینی سرخ شده فرانسوی، تخم مرغ آبپز، مرغ سرد وانواع سالاد و همچنین جهت زیباسازی مواد غذایی استفاده می گردد.

مواد لازم برای تهیه سس مایونز:

زرده تخم مرغ 2 عدد
 روغن مایع2 لیوان
 پودر خردل1 قاشق چایخوری
 سرکه2 قاشق غذاخوری
  آبلیمو4 قاشق چایخوری
 نمک1 قاشق چایخوری
 شکر1/2 قاشق چایخوری
 فلفلمقداری

طرز تهیه  سس مایونز:
1) زرده های تخم مرغ ، پودر خردل ، شکر و نمک را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا کاملا یکدست شود ، سرکه و آبلیموی تازه را مخلوط کنید و نصف آن را به مخلوط زرده اضافه نمایید.

2) روغن را قطره قطره اضافه کنید و با همزن یا مخلوط کن بزنید ( حتما قطره قطره و پشت سر هم روغن را اضافه کنید ، اگر با لیوان راحت نیستید روغن را داخل ظرف مخصوص روغن یا ظرف سس که میزان روغن در کنترل باشد بریزید ، تا تمام شدن نصف روغن به هیچ وجه توقف نکنید و سریع هم بزنید ).

3) پس از اینکه نصف روغن را اضافه کردید و سس خودش را گرفت باقی مانده مخلوط سرکه و ابلیمو را اضافه کنید و در ادامه باقی مانده روغن را کم کم اضافه و مخلوط کنید ( پس از اینکه سس آماده شد و خودش را گرفت دیگر هم نزنید چون سس شل و خراب خواهد شد ).

4) فلفل را پس از اتمام کار به سس اضافه و با قاشق کمی مخلوط کنید ، سس مایونز را 2 ساعت در دمای اتاق بگذارید بماند سپس داخل شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید ، بهتر است تا 1 هفته سس را مصرف کنید.

نکته ها : سفیده تخم‌مرغ در تهیه سس مایونز نباید به کار برده شود چون اغلب باعث بریدن سس می‌شود و حاصل کار چیزی نخواهد بود که انتظارش را دارید.

کالری سس مایونز:
هر قاشق سوپ خوري مايونز دوازده گرم چربي و يكصدوده كالري انرژي دارد.

سس مایونز رژیمی:
سس مايونز كم چربی سس رژیمی محسوب میگردد.

سس مایونز خانگی:
از آنجا که در تهیه ی سس مایونز خانگی از زرده تخم مرغ خام استفاده می کنند، خطر مسمومیت بوسیله سالمونلا وجود دارد. برای تهیه ی سس مایونز کارخانه ای، زرده تخم مرغ را پاستوریزه نموده یا فریز می کنند و به جای مایعات به کار رفته در تهیه ی سس، از آب یا دیگر مواد امولسیون کننده استفاده می کنند.

روش نگهداری سس مایونز :
برای تهیه ی سس مایونز کارخانه ای، زرده تخم مرغ را پاستوریزه نموده یا فریز می کنند و به جای مایعات به کار رفته در تهیه ی سس، از آب یا دیگر مواد امولسیون کننده استفاده می کنند. اگر سس صحیح و بهداشتی تهیه شود، تا حدی در برابر فاسد شدن مقاوم است و سرکه افزوده شده، به آن خاصیت اسیدی می‌دهد و به همین دلیل به آسانی مسمومیت ایجاد نمی‌کند. سس مایونز حتماً باید در یخچال نگهداری شود زیرا اگر خارج از یخچال بماند، نوعی باکتری در آن رشد می‌کند و باعث مسمومیت، بدبو و بدطعم شدن سس می‌شود.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *