طرز تهیه خورش انار بیج در 6 مرحله

در 6 مرحله ساده خورش انار بیج ترش و خوشمزه گیلانی درست کنید، نام صحیح این غذا انار آویج، ویج، بیج است و به غلط انار پیچ نیز تلفظ می‌شود.

طرز تهیه خورش انار بیج در 6 مرحله

مواد لازم برای 6 نفر:

  • 350 گرم مغز گردو
  • یک کیلو سبزی
  • نیم کیلو گوشت چرخ کرده
  • 1 عدد پیاز متوسط
  • رب انار ترش یا آب انار ترش به مقدار لازم
  • نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

دستور پخت:

خورش انار بیج غذای سنتی گیلان است، نام صحیح این غذا انار آویج، ویج، بیج است و به غلط انار پیچ نیز تلفظ می‌شود، در دستور پخت سنتی از سبزی خالواش و آب انار ترش استفاده می‌شود ولی می‌توان از نعنا و رب انار ترش نیز استفاده نمود.

 

  1. سبزى های لازم که شامل تره، جعفرى، گشنیز و نعناع می‌باشد را پاک کنید، بشویید و بگذارید تا آبش برود و سپس ساطورى ریز خرد نموده و با روغن تفت دهید.
  2. پیاز را رنده کنید و به گوشت چرخ‌کرده اضافه نمایید، نمک و فلفل را نیز اضافه کرده و با هم مخلوط نمائید، سپس با مخلوط بدست آمده کوفته‌هاى کوچک قلقلی به اندازه یک گردو درست کنید.
  3. مغز گردو را خوب بسابید تا نرم شود، گردوى بسابیده شده را با چهار لیوان آب و کمى زردچوبه روی حرارت ملایم بپزید تا مثل فسنجان به روغن بیافتد.
  4. مخلوط گردو را به سبزى‌ای که قبلا سرخ کرده‌اید اضافه نموده و بگذارید تا بجوشد تا سبزى‌ها پخته شود
  5. بعد از پخت گردو و سبزی، کوفته ها را به آرامی داخل خورش که در حال جوشیدن است بگذارید و حرارت را زیاد کنید تا خورش از جوش نیافتد و کوفته ها باز نشوند.
  6. رب انار و یا آب انار ترش (به میزان نصف لیوان) را به خورش انار بیج اضافه نمایید و بگذارید روى حرارت ملایم بجوشد تا هنگامى که کوفته ها پخته شود و خورش جا بافتد.
    غلظت خورش انار بیج باید مثل خورش فسنجان باشد و کم آب شود، خورش انار بیج را با برنج ایرانی سرو نمائید نوش جان.

 

 

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *