دستور تهیه سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی جزو انواع سالاد است که می توانید آن را در وعده میان وعده - شام - پیش غذا - سرو کنید.

سالاد ماکارونی جزو انواع سالاد است که می توانید آن را در وعده میان وعده – شام – پیش غذا – سرو کنید.

 

مواد لازم برای “سالاد ماکارونی” :

 ماکارونی شکل دار و یا همان پاستا1 بسته
 کالباس ساده 300 گرم
خیار شور بزرگ2-3 عدد
کاهو ریز خرد شده3 – 4 برگ
 ذرت پخته (کنسرو ذرت) 300 گرم
سس مایونزبه مقدار لازم
ماستبه مقدار لازم
هویج بزرگ رنده شده1 عدد
نخود فرنگی پخته شده200 گرم
نمک و فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم

 

طرز تهيه سالاد ماكارونی :

برای طرز تهیه سالاد ماکارونی ابتدا نخود فرنگی و ذرت را به صورت جدا بجوشانید تا بپزند در همین هنگام کاهو را خیلی ریز یا با رنده ی درشت رنده کنید خیار شور را هم رنده درشت کنید می توانید مواد را ریز خرد کنید این طوری هنگام سرو کردن مواد زیر دندان می رود و بعضی افراد دوست ندارند می توانند رنده درشت کنند، بعد کالباس را هم یا خرد کنید یا رنده، هویج رنده شده را هم اضافه کنید.

 

بعد از پخت نخودفرنگی و ذرت آن ها را در آبکش بریزید و اجازه بدهید تا خنک شوند، سپس قابلمه ای را آب کنید و بگذارید جوش بیاید و بعد ماکارونی های شکل دار را در آن میریزیم و مقداری نمک بریزید و اجازه بدهید تا حدود 8 الی 10 دقیقه روی حرارت بماند. بعد از اینکه ماکارونی های شکل دار کاملا نرم شدند آنها را آبکش کنید و روی آن مقداری آب بریزید تا نمک آن مناسب شود و به هم نچسبند. دقت کنید برای سالادماکارونی بهتر است ماکارونی ها کمی بیشتر از پخت ماکارونی بپزند که بعد از سرد شدن سفت نشوند و مزه خامی نگیرند.

 

بعد از اینکه ماکارونی ها و نخود فرنگی و ذرت خنک شدند همه ی مواد سالاد ماکارونی را به آرامی با هم مخلوط کنید.

 

برای تهیه سس سالاد ماکارونی باید سس مایونز را خوب هم بزنید و بعد ماست را به آن اضافه کنید و بعد مقدار کمی نمک و فلفل سیاه و آویشن را اضافه کنید و خوب هم بزنید و بعد روی سالاد بریزید و خیلی آرام مخلوط کنید که ماکارونی ها خرد نشوند. بعد از درست کردن سالادماکارونی آن را در ظرف مورد نظرتان یا حتی قالب بریزید و داخل یخچال قرار بدهید و اجازه بدهید سرد شود و سپس نوش جان کنید.

تمام مواد خرد شده را در ظرف مورد نظر مخلوط می کنیم و ماکارونی را با مواد مخلوط کرده و در انتها سس، نمک، فلفل و آبلیمو را را به مواد اضافه می کنیم.

 

می توانید سس مایونز را به تنهایی به سالاد ماکارونی اضافه کنید، ولی به علت اینکه سس مایونز غلیظ و خیلی چرب است می‌توانید آن را با مقداری ماست مخلوط کنید که در این صورت مقدار سس مایونز کم تر شده و سالاد سالم تر و کم کالری تری خواهید داشت.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *