دستور تهیه سس کچاپ

سس کچاپ به عنوان چاشنی همراه با انواع ساندویچ و غذاهای آماده، همچنین جهت افزودن طعم به انواع غذاهای گوشتی، سیب زمینی سرخ کرده استفاده می­گردد.

سس کچاپ به عنوان چاشنی همراه با انواع ساندویچ و غذاهای آماده، همچنین جهت افزودن طعم به انواع غذاهای گوشتی، سیب زمینی سرخ کرده استفاده می­گردد.

 

مواد لازم برای تهیه سس کچاپ: 

گوجه فرنگی رسیده۲۴ عدد
  پیاز زرد بزرگیک عدد
فلفل دلمه ای قرمز بزرگیک عدد
دانه کرفسیک و نیم قاشق مرباخوری
دانه خردلیک قاشق مرباخوری
فلفل شیرینیک قاشق مرباخوری
دارچینیک چوب
 شکر قهوه اییک لیوان
نمکیک قاشق غذاخوری
سرکه سیبیک و نیم لیوان
پاپریکا (نوعی فلفل قرمز)یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس کچاپ:
1) گوجه فرنگی را پوست کنید و پس از در آوردن قسمت های داخل، خرد کنید. پیاز را خرد کنید. دانه های فلفل دلمه ای را در بیاورید و خرد کنید. گوجه فرنگی، پیاز و فلفل دلمه ای را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا نرم شود. مواد را در مخلوط کن ریخته و به صورت پوره در بیاورید.

2) پوره را مجدد در ظرف برگردانید و به مدت حدود یک ساعت روی حرارت بالا قرار دهید تا پوره غلیظ شود و به نصف مقدار اولیه کاهش پیدا کند. در پارچه ای تمیز دانه های کرفس، دانه های خردل، فلفل شیرین و چوب دارچین را قرار داده و سر آن را ببندید و سپس در پوره قرار دهید. در این مرحله شکر و نمک را نیز به مواد اولیه اضافه کنید.

3) بگذارید مواد روی حرارت کم در حالی که مرتب هم می زنید به مدت ۲۵ دقیقه بپزد. سپس سرکه سیب و پاپریکا را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا سس غلیظ شود. پارچه حاوی دانه های کرفس، خردل، فلفل شیرین و دارچین را از سس در آورید. برای استریل کردن شیشه سس، آن را در آب جوش قرار دهید تا داغ شود سپس سس را طوری بریزید که شیشه کاملا پر نشود و بین لبه شیشه و در جا باشد.

4) سپس در آن را ببندید و به مدت ۱۰ دقیقه در آبی که به آرامی در حالت جوش است قرار دهید. پس از خنک شدن به آرامی در شیشه را فشار دهید. در صورتی که فرورفتگی در وسط آن ایجاد شد یعنی که درست وکیوم شده است در غیر این صورت شیشه را در یخچال قرار داده و فوری مصرف کنید. شیشه های خوب وکیوم شده را به مدت یک هفته در جای تاریک و خنک نگه دارید تا خوب جا بیفتد. این سس به مدت یک سال در مکان تاریک و خنک قابل نگهداری است. اما به محض باز شدن آن در یخچال قرار دهید.

 توضیح ضروری: می توانید یک لیوان شکر قهوه ای را با یک لیوان شکر سفید و یک و نیم قاشق غذاخوری عسل جایگزین کنید.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

همچنین مشاهده کنید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *